تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۱۴۴ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۲۱۴ افزایش یابد که این موضوع را بررسی کانال نزولی رسم شده و نسبت های فیبوناچی نشان داده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۶۱۴۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۳۴۸ به ۵۷۷۳ تشکیل شده است و قیمت مس در درون کانال نزولی در حال نوسان بوده است که کف این کانال در حدود سطح ۶۰۰۲ و سقف این کانال در حدود سطح ۶۲۱۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج احتمالی افزایشی C از سطح ۵۹۷۷) را نشان می دهند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

به باور ما این حرکت افزایشی ممکن است در حوالی سطح مقاومت ۶۲۱۴ پایان یابد و تنها به شرط شکست و تثبیت کامل کندل دو ساعته بالای آن باعث استمرار موج افزایشی C به سوی سطوح ۶۳۶۰ و ۶۵۹۸ خواهد شد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۰۶۸ با قدرت شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آن به سطوح ۶۰۰۲ و ۵۸۸۳ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۱۹۹۹ را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۲۰۲۷ صعود کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و کانال نزولی رسم شده پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۱۹۹۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۲۲۶۷ به ۱۹۵۳ تشکیل شده است و بخشی از این روند از سطح ۲۰۵۹ به نظر می رسد که در یک الگوی زیگزاگ دوقلو را شکل داده است و افزایش روز گذشته قیمت آلومینیم آلیاژی به معنای آن است که این الگو بعید است که در یک الگوی زیگزاگ سه قلو گسترش یابد و محتمل ترین سناریو ممکن آن است که روند نزولی وارونه یا معکوس شده است.

تنها موردی که در این دیدگاه تکنیکال وجود دارد این است که قیمت آلومینیم آلیاژی هنوز از کانال نزولی خارج نشده است و این ناتوانی قیمت در عبور از سقف کانال می تواند به معنای استمرار روند نزولی باشد که البته برای تایید آن لازم است که قیمت آن سطح حمایت ۱۹۵۳ دلار در هر تن را با قدرت بشکند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن